Stange Energi Nett

– ditt lokale nettselskap

  • Nett og nyttig
    • Nettleie – priser og tariffer
    • Flytte, bestille, si opp nettleieavtale
    • Leveringsplikt
    • Skjemaer
      • Oppsigelse av nettleie
      • Graving/Kabelpåvisning
      • Kompensasjon ved strømbrudd
    • Kompensasjon ved strømbrudd
    • Registrert riktig tlf.nr.?
    • Avgiftsfritak
    • Spenningskvalitet
    • Info om Min Side
    • Info om elbiler
    • Nøytralitet
    • Brukerveiledning strømmåler
    • Om SE Nett
  • Teknisk
    • Bygge / grave
      • Kabelpåvisning ved graving
    • Jordfeil
    • Fibernett
    • Plusskunder
    • Installatørweb
  • Elsikkerhet
    • Elsikkerhetsportalen
    • Tips og veiledning
    • Elektrisk utstyr
    • Det lokale eltilsyn
    • Solceller og plusskunder
    • Bekymringsmelding
  • Min Side
    • Min side
    • Elhub innlogging
  • Search
Du er her:Hjem / Kompensasjon ved strømbrudd

Kompensasjon ved strømbrudd

Er du nettkunde hos Stange Energi Nett kan du kreve kompensasjon for strømavbrudd som varer i mer enn 12 timer.

vN1S17-EHdyv3zWWAJIB2wWayoQ2ACU7DxukqTwsuZcg

Forutsetninger for å få kompensasjon:

  1. Strømbruddet må være fullstendig, delvis brudd (glødespenning) gir ingen rett til kompensasjon.
  2. Du som kunde må selv fremme krav om kompensasjon for langvarige avbrudd.
  3. Kravet må fremsettes innen rimelig tid etter at normal strømforsyning ble gjenopprettet. Stange Energi Nett vil behandle krav om kompensasjon som kommer oss i hende senest 3 måneder etter strømbruddet eller før nettleieavtalen blir avsluttet dersom dette skjer tidligere. Krav som blir framsatt senere vil bli avslått.
  4. Du må oppgi dato og klokkeslett for når strømbruddet startet og når det opphørte. Du kan anslå klokkeslett hvis du ikke er helt sikker på tidspunktet.

Begrensninger:

  • For fritidsboliger kan utbetalt kompensasjon for langvarig strømbrudd i løpet av et kalenderår ikke overstige forventet innbetalt nettleie for det aktuelle året.
  • Du har krav på kun én kompensasjon selv om du har flere tilknyttede målepunkt (nettleieavtaler), dersom det er samme hendelse som fører til strømbrudd på disse målepunktene. Hvis de ulike målepunktene gir opphav til ulik størrelse på kravet, legges målepunktet som gir høyest kompensasjon til grunn.

Kompensasjonsbeløpet er avhengig av strømbruddets varighet:

Strømbruddets totale varighet:
0 – 12 timer Ingen
12,01 – 24 timer: 600 kroner
24,01  – 48 timer 1 400 kroner
48,01 – 72 timer 2 700 kroner
Over 72 timer* 2 700 kroner*

*For et strømavbrudd som varer lenger enn 72 timer
gis det en kompensasjon på 2700 kroner med et tillegg på 1 300 kroner for hver nye påbegynte tjuefiretimers periode som avbruddet varer.

Kompensasjonsberettiget varighet for strømbruddet regnes fra det tidspunktet strømbruddet først ble meldt til Stange Energi Netts Nettsentral,  per telefon 481 69 612 eller Stange Energi Nett visste eller burde ha visst at strømbruddet har funnet sted. Strømbruddet regnes som opphørt når normal strømforsyning er gjenopprettet. Flere påfølgende strømbrudd regnes som sammenhengende om ikke normal strømforsyning opprettholdes i minimum to timer sammenhengende.

Utbetaling av kompensasjon:
Kompensasjon blir gitt som fratrekk på første nettleiefaktura etter at kravet er behandlet. Krav om kompensasjon for strømbrudd kan tidligst behandles måneden etter at strømbruddet fant sted, og ved svært store mengder innkomne krav må det påregnes lang behandlingstid.

I de tilfeller der kompensasjonskravet blir innvilget i sin helhet gis det ingen tilbakemelding utover opplysninger på fakturaen. Dersom kravet blir avslått eller der det blir gitt redusert kompensasjon i forhold til kravet, vil du få informasjon om dette.

For fritidsboliger kan utbetalt kompensasjon for langvarig strømbrudd i løpet av et kalenderår ikke overstige forventet innbetalt nettleie for det aktuelle året.

Denne informasjonen er utarbeidet i henhold til forskrift om økonomisk og teknisk rapportering, inntektsramme for nettvirksomheten og tariffer kap 9A

Skjema

    Ditt navn (obligatorisk)

    Adresse

    Postnummer *

    Poststed *

    E-post (obligatorisk)

    Treffes best per
    TelefonE-post

    Målernummer

    Strømmen forsvant dato *

    Klokken *

    Strømmen tilbake dato *

    Klokken *

    Kommentar

    Lurer du på noe?

    Ring meg

    STANGE ENERGI NETT AS
    Storgata 43, 2335 Stange
    Kundesenter: 481 69 612 / Feilmelding Nett: 481 69 612
    E-post: kundesenter@stangeenerginett.no
    Våre åpningstider: Mandag–fredag: 0800-1500
    • Nett og nyttig
    • Teknisk
    • Elsikkerhet
    • Min Side
    • Search

    Stange Energi Nett © 2021 · Designet og utviklet av Hamar Media – www.hamarmedia.no
    Les om cookies og vår personvernserklæring her.